onsdag 25 januari 2012

Planerar

Godmorgon! I dag har jag kväll på praktiken, så skönt att få sova lite längre. Är nu i Kimito så känns som helg och inte onsdag, kom hit i går då vi var och tittade på vad som hoppeligen är vårt blivande hus. Det är från 50talet och inte speciellt renoverat sedan dess, men jag tyckte verkligen om det, för fina möjligheter har det. Men sen som med allt så kostar det mycket pengar att köpa och renovera så får se, för litet är det inte. Och sen blir ju frågan om vi skulle få det om jag fortfarande vill bo kvar i Åbo. Känner mig just nu ganska säker på att säga upp min lägenhet över sommaren och sedan se hur jag gör. Eftersom jag troligen kommer att jobba på Kimitoön i sommar känns det onödigt att betala för en tom lägenhet i stan, dessutom om vi då har ett eget hus. Och tokig som jag är fast jag inte vet om man alls köper det har jag redan börjat planera inredning och möbler, för vitt och fräscht ska d bli. Fast inte så smart med vita soffor, med en man som jobbar på bygge, skruvar på allt möjligt och målar en hel del? Äh, han får gilla läget och bli en ren karl i stället, haha. Nu ska jag börja traska mot bussen, ha en bra dag :)

Bild lånad från etuovi.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar