onsdag 4 januari 2012

Nytt år, nya tag!

Hoppas ni alla mår bra och har överlevt nyåret. I dag har jag hittills inte gjort något vettigt; bara njutit av min lediga dag med att slöa, shoppa inredning på internet för allt för många pengar och inte ens orkat sticka ut näsan utanför dörren. Men snart börjar allvaret med praktik och skola igen, så man måste ju samla krafter medan man kan. Jag vet att det kallas att vara lat, och tyvärr det något jag alltid varit, haha. Fast är ju så himla skönt att bara ligga inne framför datorn och trycka in choklad i mängder då det bara blåser och regnar utanför. Gjorde ni några nyårslöften? Jag hade några stycken, men hälften har jag glömt, bra där.. Men överlag var de att bli en bättre människa and so on. Nee lovade iaf att jag ska bli bättre på inte försena mej och hittills har det lyckats helt bra, ska slösa mindre pengar och vara snällare och ärligare i mitt förhållande. När jag kommer hem till Åbo igen så ska jag börja träna och äta nyttigare, efter typ en månad utan ordentlig träning börjar det nu rycka lite smått i benen igen och känner ju att jag gått upp i vikt, men skulle inte vilja veta hur mycket. Äsch det är väl en liten sak, man måste ha sämre perioder för att orka igen mot bättre tider. Det där med att inte slösa pengar sket sig nog lite redan, då jag länge funderat på hur jag kunde göra om inredningen i min lägenhet, dock billigt. Jag har som jag kanske tidigare nämnt skrik-orange väggar och grisrosa köksskåp. Men jag har vant mig med det och det skär sig inte så hemskt i ögonen längre. Att börja måla om får nog vänta ett tag och vet inte om min hyresvärd är så intresserad av det heller, men man för göra det bästa av situationen och beställde nu hem lite saker så att jag ska få mera lantligt och romantiskt hemma. Fan vad tantigt det lät, men slutresultatet får ni se om några veckor. Här är ännu dagens låt och lite bilder av det jag beställde hem :)




Duschdraperi

Bilder lånade från hm.com & jotex.fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar