lördag 6 oktober 2012

Att förbereda sig

Sitter här köket med en kopp kaffe och bara njuter av att solen skiner. Hoppas det fina vädret håller i sig resten av dagen. Regn och fukt behövs väl också, men nån måtta måste det väl ändå vara. Och ja, det där med kaffet. Jag har aldrig tidigare varit någon stor kaffedrickare, när jag var ca 6 år så drack jag alltid kaffe hos farmor med typ 6 sockerbitar och halva koppen mjölk, men efter det har jag aldrig riktigt gillat smaken. Nu har jag plötsligt ändrat mej och dricker faktiskt kaffe nu och då, vuxenpoäng där? Fast känner på mej att te kommer nog vara mera min grej också framöver. Då det är något riktigt speciellt med en stor rykande kopp te och alla dom olika smakerna som finns, bara att välja och vraka. I dag väntar en fartfylld dag med mycket program; bilen ska besiktas (och håller tummarna för att den kommer i genom), lite skolgrejer ska fixas, borde få upp nya gardiner i vardagsrummet, gå långpromenad och i kväll blir det lite dricka med tjejerna. Om jag hinner så borde också ett stycke pappa, småsyskon, farmor och farfar besökas, men annars får det göras i morgon. En dag fylld av ganska skojiga saker så är väl bara att sätta igång. Har redan i morgon varit igång med kameran i högsta hugg så här får ni lite bilder också. Fotar ganska mycket, det ena och det andra, men tyvärr hinner inte alla bilder hit till bloggen, ska försöka förbättra mig där! Nu vill jag bara önska er en skön lördag :)




Konstigt hur lätt man glömmer att man har en tatuering, ibland blir jag till mej då jag ser den där på ryggen. Den har efter ca tre år blivit en del av mej så tänker inte så mycket på just den, men det den symboliserar finns där i tankarna nästan varje dag, det svåraste delen av mitt liv, att inte ha dej här för att få uppleva tillsammans, berätta, känna, dela glädje och sorg.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar