onsdag 31 oktober 2012

Gratis är roligt

Hej! Här har det hänt massa sen senaste inlägget sådär allmänt om livet. Jag har avverkat en vecka praktik på mödra/barn rådgivningen med några inslag av timmar på HVC. Och gud vad baby sjuk jag är nu, men med närmare eftertanke så nej, egentligen inte. Varje gång det kommer in en baby under sisådär 1 år så smälter man bara lite (ända tills dom blir vaccinerade och skriker allt vad dom orkar..), men sen när det stiger en bestämd 2 eller 3 åring in genom dörren så då kanske man ändrar uppfattning lite. Ett barn är ju ändå ett ansvar man måste kunna ta och vara beredd att ändra (kanske) hela sitt liv för. Att skaffa barn är ju inget som bara faller en in så där plötsligt för att man har tråkigt, hoppas jag i alla fall. Den här veckan har hittills bestått av konferens i skolan med massa föreläsningar om allt från huvudet till fötterna typ. Fast en positiv sak med allt lyssnande på andra som pratar har varit att kaffet är gratis och att det alla dagar finns olika organisationer som så gärna vill dela ut en massa gratis krims krams åt oss. Så när skolveckan i morgon är slut så kommer jag alltså att ha ett ganska stort lager av olika pennor, läppomada (alla tyvärr med en väldigt konstig bismak), reflexer, anteckningsblock osv. Som studerande med begränsade tillgångar så måste jag bara säga Halleluja, gotta love all the free stuff. Men jag ska varna er, folkhälsan delar ut pennor om inte fungerar ens från början, stor besvikelse där, i morgon ska jag klaga (eller helt diskret ta några fler för att se om de andra fungerar?). I morgon vankas det också fest med min vapendragare Dyddy, vi ska ha Thursday coctail och fira hennes examen! Det är nu allt för länge sen vi sågs så nu blir det massa att berätta om alla vilda (?) äventyr vi varit med om på de här veckorna. Ha en bra onsdagskväll och happy halloween :D!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar