fredag 12 oktober 2012

Det där med politik

Hej! Här har dagens självstudier bestått av att läsa Regeringsprogrammet (på ca 100 sidor, med minimalt radavstånd) och tolka det utgående från olika kriterier. Nu kanske ni precis som jag tänker att vad i hela fridens namn har jag för nytta av det då jag ska bli hälsovårdare? Varför måste jag läsa olika dokument med lagar och sådant då jag vill ta hand om människor och inte ska bli någon politiker. Vad har jag för nytta av att veta att regeringen strävar till att göra Finland till Europas tryggaste land och att de har som mål att göra finländarna till världens kunnigaste folk fram till 2020. Men come on, vem tror ni att ni lurar liksom? Politik och sådant skit (ursäkta, men känner inga speciellt varma känslor för det..) har aldrig intresserat mej så mycket och kommer antagligen inte ändra åsikt i framtiden heller. Jag är okej med att andra bestämmer och att min åsikt kanske beaktas genom att jag röstar på regering, i kommunalval eller presidentval. Och jo, visst förstår jag att det är viktigt att känna till patientens rättigheter och så vidare, men texten kunde kanske göras lite mera intressant? Nåjaa, det var dagens studie synvinklar, nu ska ännu en självutvärdering skrivas och en handledningsplan funderas på, sen tar jag helg! Och på tal om om kommunalval, så är det bra att någon del av min familj ändå försöker påverka och inte är lika passiv som mej. Så bor du på Kimitoön kom ihåg nr 65 när du röstar :)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar