onsdag 10 oktober 2012

Att prova något nytt

Godmorgon! I går var jag verkligen äventyrlig och köpte en tesort som jag aldrig provat förut, Indian Chai. Namnet lät sådär måttligt exotiskt, men hur det är gott, smakar äppel med kryddor, juligt och lite indisk mat typ. Saken är den att jag är ganska inrutad och rutinmässig när det kommer till mat och dryck, om man vill kalla mej tråkig så varsågod. Men är absolut inte kräsen och provar gärna nya maträtter, är uppfostrad att man smakar på allt, äckligt eller inte. Fast just på te fronten vågar jag aldrig. För tänk om det sen är genom äckligt och inget du kan truga vidare på någon annan. Men det här var en succé, så gillar ni lagom mystiskt, try it people! Nu ska jag börja gå iväg mot skolan där ett grupparbete ska lagas färdigt, sen blir det andra skoluppgifter och lite träning resten av dagen. Kent får ta äran för dagens låt, antar att många inte lyssnar på de låtar jag lägger hit, men den här är en av mina favoriter så den får vara med ändå. Ha en bra onsdag :)

Bevis på att jag faktiskt lagat mat i lägenheten (tråkigt till bara en själv, och så blir det så mycket..)



 ''Du väljer själv, hur långt du vill gå. Hur kan det vara så svårt. Har du svårt att förstå?
Du har din stolthet. Sätt hårt mot hårt. Säg aldrig Ja, när du menar Nej''

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar