tisdag 9 oktober 2012

Du gör min dag

Hej! I dag känns det faktiskt som livet är på min sida för en gångs skull (har ju ofta sån otur). Vill speciellt tacka och bocka för min lärare som godkände min vårdvetenskapsrapport och nypa mej i armen igen för att faktiskt förstå att den är igenom. Varför det verkar så otroligt är för att jag aldrig känt mej så förvirrad över en uppgift och om jag hade varit tvungen att komplettera så har jag ingen aning om var jag hade börjat. Förra veckan var ett helvete (ursäkta ordvalet). Men hela veckan verkade min otur verkligen vilja få mej att känna mej värdelös. Föll på en trappa, allt kändes allmänt jobbigt och bilen gick inte igenom besiktningen och gick dessutom sönder just där, så nu kan man inte bromsa och den är i körförbud. Allt detta ledde till att jag istället för att festa på lördag kväll låg hemma i soffan och åt överdos av chokladkex med världens dåligaste humör. Gårdagen började inte heller så bra, sambons bil startade inte på morgonen då akkun var slut så Jessica fick köra 20 km extra bara för att hämta mej, snällt att man ändå har vänner som ställer upp! Men bestämde mej att det inte får förstöra min dag fast morgonen började dåligt. Så hoppas på en gladare vecka med mindre otur den här veckan. Men tror inte jag vågar besöka Stockmanns Hullut päivät, för blir säkert påtrampad eller nerknuffad i nån rulltrappa, så bäst att stanna hemma och spara pengarna i stället. I dag har jag och Jesse också varit tillsammans 7 år och 5 månader, heja oss! Brukar inte hålla koll på månader, utan bara år, men råkade märka det så är väl värt att nämna. Ha en bra tisdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar