onsdag 30 oktober 2013

Dörrkrans

Jag är en typisk såndärn person att får jag något på hjärnan så stannar det där, länge. Har länge sökt efter en dörrkrans till ytterdörren, då tycker att det ser mera sådär kiva och välkomnande ut än utan. Men problemet har varit att jag inte hittat någon som varit just den där rätta. För om jag får en bild i huvudet över hur något ungefär ska se ut så är det svårt att ändra det och finns det inte färdigt, måste man väl laga det själv då. Tyvärr är jag inte lika händig och har tålamod till pysslande som jag sku hoppas så därför köper jag gärna sådant som är färdigt. Så här en dag för nån vecka sen då jag hämtat ett paket från Posten så hängde just den där kransen utanför blombutiken Tiarella där bredvid. Den bara var så rätt. Ni kanske tycker att jag ibland låter väldigt känslosam också för materiella saker, men det är nog lite sådan jag är. För mej är det inte bara viktigt hur saker ser ut, utan också hur de känns, doftar, att de passar in i vårt hem etc. I t.ex. Ikea kan jag gå i timmar och bara känna på tyger och material för att få veta om just den saken ger den där rätta känslan. Hoppas nån nu inte tror att jag är allt för knäpp, haha. Anyway, hade inte varit in i just den blombutiken på flera år och till min glädje fanns där också mycket fina gåvor och olika inrednings saker, hett tips om du skall köpa present till någon eller bara vill ha något fint själv :)!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar