söndag 4 december 2011

Goodbye sunday

Söndag för min del betyder alltid att jag måste säga hejdå till någon. Vanligen Jesse, men ibland då också vänner och familj. I dag är en sån dag då jag inte trivs med att bo ensam, skulle vilja ha nån här att prata med och bara hänga. Att ha familj och vänner utspridda lite här och var är inte något som vanligen brukar störa mig, men ibland saknar jag dem jag inte hinner träffa så ofta som jag vill så otroligt mycket. Sen att Jessica inte är i Åbo just nu är också på något sätt frustrerade. De senaste veckorna har det typ kännts som att jag mist en halva; man blir så van att den andra alltid ska vara där när man träffas så gott som varje dag. Men det är det man får då man bor ensam och lever i ett långdistans förhållande och att jag valt att studera i Åbo är inget jag ångrar; alla känner väl sig lite ensamma ibland right? I dag sa jag ju då hejdå till Ina och Helsingfors efter en jättekul helg där. Har ätit världens godaste chokladkex på subway, ätit engelsk fudge, druckit jelly shots, festat loss på en skitkul bar Motellet (rekommenderar starkt; litet men trevligt) och trillat bakvägen (jo, bokstavligen) in på männens wc. Samt gått hoppande hem som Pippi Långstrump efter en vild utgång och som avslutning på kvällen tryckt i mig en Big Bacon ateria från Mäkkärin utan bacon (besvikelsen var stor) och kanske de godaste chicken nugetterna någonsin. Oh yes, det feta barnet i mig är nöjt som fan. Nåjaa nu ska jag inte deppa mer utan gå och sova så det snabbt blir en ny vecka med nya äventyr. Och just det; på tisdagen åker jag och Jesse på minikryssning till Åland, sådär bara för att. Längtar redan till buffén och speciellt räkorna och att se min man såklart, haha. Godnatt :)

Lunch på Picnic





Ekologiska som vi är så valde vi ju såklart Luomu viina



Hena; Inas man


And last but not least; the PINK bag





             




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar