fredag 16 december 2011

Skit också

Borde inte blogga nu då jag är så jäkla pissed off, men måste få ut mina aggressioner någonstans. Dagen började bra, men efter att sista praktik dagen tog slut har allt bara gått åt helvete. Fick en grym huvudvärk, bröt mitt ''shoppingförbud'', hann inte prata då syrran ringde, fick dåligt samvete för att jag tackade nej till jobb och bankkortet hade för lite pengar. Jag hatar den känslan när man glad och nöjd går fram till kassan, tror det finns pengar på kortet och försöker betala, å så piiiiiiiiip, inte accepterat. Har hänt mig kanske tre gånger och skäms lika mycket varje gång; jag bara känner hur jag rodnar som en tomat, kallsvettas och stammar fram ''öh, det borde finnas pengar på kortet'', varpå dom svarar ''jaa, kanske vi provar den andra maskinen'' och så samma sak igen. Shit, vid det här laget vill jag springa ut för då är det ju klart att bankkortets pengar inte räcker till. Kanske jag är den enda som reagerar så här? Förövrigt vill jag också passa på att klaga på Lidls urusla plastkassar, folk som inte kan fixa sina bromsar (man blir ju döv med mindre om din jävla bil måste skrika som 10 stuckna grisar), att jag inte hade pengar till bussen då handelskassarna vägde några ton, att jag känner mig fet som en elefant; då jag tryckt i mig godis typ varje dag i två veckor + minimalt med träning,  har hemskt nikotinbehov, att ingen finsk person kan förstå mitt efternamn, hur svårt är NERVANDER? Men får väl skylla på mina föräldrar för att dom döpt mig till något så konstigt som Diane i förnamn (som inte många kan uttala, nej då jag tyvärr inte heter Dian, Diana, Daniela and so on)och sedan ännu Nervander? Å sen är det inte alla som har en egen gata i Helsingfors (vet dock inte vad nån Nervander gjorde för att få en egen gata?), samt den man som skrek hora till mig i går för att jag gick över vägen vid röd gubbe som just skulle byta till grön. Jo, fattar inte vad det är för fel på den här världen? Han skrek ''är du helt färgblind, den är röd satan, jävla hora''. Men come on, hur illa hade jag inte tagit upp om jag faktiskt varit färgblind och prostituerad?. Och till råga på allt den här dagen hade tre cidrar och en joghurt gått sönder i handelskassen och i desperation har jag nu tryckt i mig en halv chokladplatta och avslutat min andra cider så kommer dragit en fylla innan klockan ens är kväll. Jaa, men nu känns det nog lite bättre och om ni orkar läsa ända hit så kan jag berätta att det är inte alla som  har tejpade äppelcidrar i kylskåpet, haha. But what the fuck, it's friday :) Nu ska jag hämta de där dösnygga skorna som inte pengarna räckte till, om hon nu säljer dom om jag inte stinker för mycket alkohol, haha. Och sen spendera några väl behövda minuter i solariet, hoppas jag inte fastnar! sen ska jag börja göra mig klar för att gå på bio med mina klasskaverin Elina och Niki och fira att vi alla klarade praktiken med fina resultat, om jag inte blir överkörd, attackerad eller hamnar på sjukhus innan jag kommer fram till kinopalatsi. Här får ni en skitbra låt som passar till dagens fiilis och hoppas ni förstår min humör, man ska inte ta allt så allvarligt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar