torsdag 1 december 2011

Mysmorgon

Hej hej! Helt konstigt att det redan är första december och ingen snö. Men det gör mig ingenting, fast vid julen skulle det nog gärna få komma ens lite, för julafton utan snö är typ som påsk utan påskägg eller midsommar utan sill. Nåjaa inte ska man fundera så mycket på det man inte kan påverka. Har då märkt att mitt huvud fastnat lite på höst ännu, vart for liksom oktober och november? I dag har jag nattskift på praktiken, väntar med spänning. Att vaka är något jag tycker om, men skulle inte klara av att jobba bara nätter. Man blir nog för råddig av det, eller jag skulle i alla fall bli. Så i dag har jag tagit en helt lugn mysmorgon för mig själv. Vaknade nog ganska tidigt, typ 8.30 och sen har jag bara suttit i soffan, värmt min vetedyna, ätit frukost med tända ljus och lyssnat på Adele. Eftersom jag ofta stressar och springer hit och dit med andan i halsen och aldrig kan lära mig att inte komma i sista sekunden, så uppskattar jag jättemycket de stunder då man bara får vara, med ingen tidspress och ta det lugnt. Att ta dagen som den kommer och stressa mindre kan ju vara bra nyårslöften inför nästa år. Dagens aktiviteter har jag tänkt att blir att träna hemma och i skolans gym, städa, laga mat och packa lite inför helgens besök hos Ina. Här kommer några bilder från min morgon och från helgen, skitsnyggt i regnkläder. Fast vi alla har väl fått höra ''det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder''. Så vill man på länk i ösregnet är man ju tvungen att utrusta sig rätt, med snygghetsfaktor noll, haha.


Vetedynan, säkert en av de bästa uppfinningarna någonsin!





1 kommentar:

  1. Diaaanee har ny blogg sen så börja förlja den iställe! :D // Dyddy

    SvaraRadera