söndag 4 december 2011

Mobbning

Jag vill att ni tittar på den här videon och jag hoppas att det får er att fundera en stund. Jag tycker att den är ärlig och visar påriktigt hur dåligt mobbning kan få någon att må och hur hemskt det är. Hur mycket det kan påverka en människa och att man faktiskt börjar tro det som mobbarna säger. Alla är på sitt eget sätt, har sitt utseende, sin tro, sin personlighet, sin sexualitet osv. Det är ingenting vi skulle få mobba och säga fula saker om, vad ger människor den rätten? Att orsaken till mobbning ofta är avundsjuka är något jag tror på. Att man mobbar någon som är ''annorlunda'' och som står ut bland de andra, men vad är normalt då? Att vara normal, som alla andra eller? Att försöka klanka ner på någon betyder bara att man själv är lägre och vill dra ner personen till ens låga nivå. Jag gråter när jag sett videon och jag är inte stolt, för visst har jag retats och varit med och fryst ut då man var yngre och nu vill jag bara säga förlåt, för den här videon fick mig att påriktigt inse hur fel det är att mobba någon eftersom den visar saken från den utsattas perspektiv. Jag fattar inte, mobbning är ett så jättestort problem i dag, i alla åldersgrupper, varför är vi inte bättre än det? Vi alla har samma värde och det är något som ingen kan ta i från oss!

1 kommentar:

  1. jaha vi ha tydligen hitta samma video =) ja satt oxå o grät.. stackars barn

    SvaraRadera