lördag 10 december 2011

Vinter

God morgon, lite sent men. Humöret är idag ganska bra ändå, trots detta skitväder. I går fick jag verkligen en uppdatering om varför jag hatar att bo i det här landet på vintern. Fyfaan, hann gå typ 500 m från praktiken så var skorna plaskvåta, paraplyet hade jag glömt hemma och hela vägen var en ända sörja av slask, is och vatten. Jag skulle haft lust att säga f*ck you till varenda glada människa jag mötte (inte så många då) och morrade säkert omedvetet högt hela vägen hem. Dessutom var bussen till kimito 15 minuter försenad. När det är riktig vinter med snö och är kallt går det att genomlida, men slaksigt och blött kan man bara hoppa över, tack? Är nog medveten om att vädret inte är något vi kan påverka, men ibland vill man bara bestämma över allt, haha. Blir jag någongång så rik att jag inte vet vad jag ska göra med alla pengar, då ska jag köpa mig ett hus någonstans det är varmt, skaffa jobb där och bara komma till Finland på sommaren och ev över jul. I kväll blir det fest, ganska spontant då jag fick veta det i går. Men mer om det senare :) Dagens första låt får bli av en gammal favorit, ha en bra dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar