fredag 4 maj 2012

Emmie Land

Igår var jag en sväng till Ikea och som dom flesta andra säkert redan vet är det ju otroligt svårt att gå därifrån utan att köpa något. Blev dock bara saker jag behöver, eller så försöker jag bara intala mej själv det? Fast det jag köpte var endast fyra dynvar, innerdynor och nånsorts kanna. Dyrt blev det i allafall inte, så är det när alla något + 95 cent får en att tro att allt är skitbilligt, haha. Och tror att det var en av dom första gånger som jag åkte hem från Ikea utan att äta pehmis. Deras pehmis är bara såå god. Säkert något fuffens eller farligt ämne i den för så är det ju nästan med allt som bara är sådär föör gott. Nåjaa det resulterade såklart i att jag senare hittade mej själv i Siwas kyldisk dreglandes efter glass. Hu, skrämmande det där med rutiner ibland, men ett glassmonster har jag alltid varit. Så här tillsist en smygtitt på dynvaren som snart ska få inta sin plats på vår kökssoffa. Hälften är blåvita och påminner mej som fammos gamla fina porslins tallrikar, blå himmel och landet. De vita blev bara för att bryta av det blåa. Har tydligen snöat in mej på blått just nu, gärna lite randigt, gammeldags och himmelblått. Nej nu ska jag sluta yra om blåa nyanser och önska er en trevlig dag i stället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar