onsdag 2 maj 2012

Kort uppdatering

Skulle egentligen haft kvällstur på praktiken, men mår inget bra så sjukskrev mej i dag. Håller väl på att få flunssa eller nåt, för vaknade med en känsla av ha mitt huvud fastklämt i ett skruvstäd och att någon bestämt sig för att åka karusell i min mage och ännu kombinerat med lite mensvärk, heja för att vara kvinna eller? Hade en kul vappen med drinkar och grillning här hos oss och gårdagen var ovanligt aktiv och effektiv för att vara en krapula dag för mej. Då jag oftast i det tillståndet brukar inta liggande ställning, ojsa och våjsa mej om hur dåligt jag mår och helst vill lyfta av huvudet och lägga det i armhålan eller hoppas på att nån skulle komma och sticka ett dropp med vätska så jag slipper lyfta på baken för att dricka vatten stup i kvarten. I går fick jag huset städat, diskat, bykt, ved inburen samt bilen städad och tvättad och krapulan höll sig borta. Men sen då jag lade mig ner vid 21.30 så smög illamåendet sig på, så kanske det är krapula jag har i dag? Vem vet, haha.

Men nu till andra saker än mitt ''tycka-synd-om-mej-själv och heja-på-mej-själv''-prat. NU äntligen ska ni få lite bilder på huset (dock i nästa inlägg) men vänligen läs detta; det är långtifrån färdigt och de möbler m.m vi har är hopplock lite härifrån och därifrån. Det är varken vackert, optimalt eller hemskt praktiskt med en massa omatchande saker. Men man får göra det bästa av vad man har och får och jag har försökt. Renovering av insidan ligger just nu i framtiden då vi just nu måste prioritera viktigare saker så som avlopp m.m. Fast huvudsaken är ju att man trivs och oja det gör vi. Och mot sommaren kanske det också ska flytta in en liten bebis. Dock inte av människoform utan en fyrfotig vän av rasen katt. För så effektiv är jag inte att jag kunde trolla fram en unge på bara en månad, haha. Bilderna inifrån kommer som sagt lite senare. Nu får ni avnjuta lite bilder från gården tagna för nån vecka sedan, ha en bra dag :)

Det glamorösa livet på landet?

Så pink



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar