fredag 9 augusti 2013

7 dagar

Har sju dagar jobb kvar och sedan blir det lite sommarlov före skolan börjar. I dag har jag kvällstur, i morgon morgontur och söndagen ledigt, nästa vecka jobb alla vardagar. Fast i dag då vädret är mulet så harmar det inte alls att fara i väg på jobb och det är ju så lite kvar nu. På söndagen hade vi tänkt åka till Salo och handla lite och att få sambon att gå med på det var i sig en ganska stor prestation. Planen var Motonet (något måste man ju muta med, haha), handla mat och köpa nya vitrinskåp till vardagsrummet från Jysk. Vitrinskåpen råkar ännu nästa vecka vara på rabatt, 100€ sku vi spara och har tittat på de där skåpen ganska länge. De vi har i vardagsrummet nu är ju ok, men gör rummet så mörkt (är heller inte min typ av inredningsfärg, ljust) och kan inte slängas eller ges bort typ någonsin för att de är någon form av arvegods i sambons familj. Och dom fick ju vi, såklart. Är inte otacksam, men har en känsla av att de där skåpen alltid kommer att förfölja mej nu. Men så hittade ju sambon i Annonsbladet att det ska vara en auktion på söndagen här på ön, var säljs någo traktor delar bl.a. och dit borde jag nog också följa med istället tyckte han. Visst fanns där också annat som kärl, husgeråd, möbler etc. Men på auktioner har jag för mej att sakerna säkert kommer kosta skjortan så vi får se om far med. Till Salo får vi väl fara i nästa vecka i stället, hoppas det hinns med. Nu ska jag ta mej upp från sängen, för nu ska det bykas, städas lite och faras på länk före det är dags att starta mot jobbet. Tänkte ännu visa bilder på dagens frukost, då jag inte måste i väg till jobbet på morgonen brukar jag försöka satsa på frukosten lite extra. Fick sådant sug på lantbröd i går i butiken så måste köpa det. Äter inte så mycket bröd överlag, men mest då fullkorns- och rågbröd, väldigt sällan ljust bröd, men riktigt gott var det som omväxling. Önskar dej en skön fredag :)!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar