tisdag 6 augusti 2013

Ogjort

Då vaknade i morse bestämde jag att det här ska bli en dag då saker som lämnats hängande ska bli gjorda. Alla har vi säkert sådant som man skjuter upp och skjuter upp och tillsist kanske det helt enkelt glöms bort helt. Eller så mal det där ogjorda hela tiden där i bakhuvudet och man får ingen ro, så är det ofta för mej, men tack vare min tankspriddhet så glömmer jag också ofta bort saker, i alla fall sånt som är lite tråkigt. En sak som skjutits upp allt för länge nu är att ta Nasse till veterinären, han blir snart 10 månader. Så på torsdag ska han bli kastrerad, vaccinerad och få chip. Tiden är på morgonen så hoppas att sambon vaknar och faktiskt tar honom dit, då han hittills varit lite emot kastreringen. Jag tycker nog ändå att det är för kattens eget bästa, de hålls mera hemma och grannarna blir inte arga på att de gör kattungar att andra. Annars så har jag börjat fixa till vad som ska bli vårt nya matbord. Men slipandet är nog lite tungt och tar länge, tålamod är ju inte direkt min bästa sida tyvärr. Här får ni några bilder från dagen hittills :)





Maletköttsås med zucchini och egengjord potatissallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar