onsdag 21 augusti 2013

Iväg

Nu i morse kom jag hem från Stockholm, men i morgon kommer ett mera utförligt inlägg om det. Hela dagen i dag har spenderats med att sova, döda tid med att surfa, läsa Ikeas nya katalog och känna sig allmänt synd om mej själv. Halsen känns som att jag har svalt sandpapper, men hoppas att flunssan fattar att hålla sig borta. Nu ska jag landa hemma några dagar tills nästa destination blir Helsingfors på lördag. Då blir det riktig tjejkväll med Essi. Vad som sku ha varit par kväll med fest fick bli tjejkväll då våra respektive hälfter båda är egenföretagare och då räcker tydligen inte bara må-fre för jobb. Essi är min nyaste bekantskap fast hennes sambo har jag ju känt sen barnsben. Men det är bra det där, att det ändå känns bra och naturligt att umgås fast man bara är två liksom. Jag tycker det är viktigt att också ens kompisar kommer överens med ens partner, annars kan det ju bli lite jobbigt. En av mina bästa vänner och sambon drar inte riktigt jämnt (av orsaker som ingen ens kommer ihåg längre), men de gör sitt bästa för att inte låta det ''störa'' på t.ex. fester och så och jag är ju glad att de väljer att stå ut med varandra. Men så är det ju också med vänner, alla kan inte vara det och då blir det ju så att alla umgås i lite olika gäng. Trevlig kväll till dej :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar