måndag 26 augusti 2013

Snart

I dag är min sista dag av sommarlov och säkert sista året jag får säga att har sommarlov, här efter blir det troligen bara semester från arbetslivet. I dag har varit en väldigt trög dag, mycket tack vare den där jäkligt sega flunssan som tydligen har valt att bosätta sig i min kropp, hoppas att jag får den vräkt snart. Så i morgon börjar studierna igen, fjärde och hoppeligen det sista året. Gud vad snabbt det har gått trots allt, just nu känns studiestarten 2010 så långt bort, men ändå nära. Har inte ännu orkat repetera något från barnkurserna från förra året fast vi uppmanades till det och efter att ha sett lite grann på läseordningen så sjönk nog motivationen tyvärr en aning. Redan i morgon ska vi ha skola från kl. 10.30-17, fattar ni vem som planerar en sån första dag, usch säger jag. Nåja, men överlever gör man säkert, första veckan är alltid jobbig att komma in i rutinerna igen. Nu till annat; helgen i Helsingfors med Essi var kul. Vi hann med mycket på de 24 h jag var där. Förfest, bar i form av Tiger på Kampens tak, nattmat på Mäkkärin, bio där vi såg Now you see me (har ni chans så se den, väldigt bra och helt klart värd pengarna), åt jättegod pasta på Vapiano där jag också såg inte bara en utan två skådespelare från Mtv3 serien Salkkarit. Baren Tiger kan jag nog rekommendera om ni ska festa i Helsingfors, fast dansgolvet var som limm och har nog aldrig svettats så mycket om fötterna, men annars bra drag där. Nu ska jag försöka få någon fart på mej själv, huset borde redas upp och studiematerial tas fram m.m. Börjar alltid må dåligt då det är råddigt hemma, har också jättesvårt för att koncentrera mej hos andra i råddiga miljöer, kliar i fingrarna att börja städa och ordna. Det är väl min pedanta sida som stör sig antar jag. Har ju även lovat ett Stockholms inlägg, men det kommer i veckan. Hoppas att veckan börjat bra för dej :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar