måndag 5 augusti 2013

Överraskning

Då chefen i dag kom och meddelade att jag får gå hem då gjort mitt klart pga. natt tidsövertid, så fick gå hem 3 h och 25 minuter före jag egentligen sku ha slutat i dag. Ni kan säkert gissa att nästan sprang ut från jobbet med arbetskläderna på. Hade nog räknat med att jag säkert sku få ut någon minut av övertiden, men inte så mycket. Plötsligt kände jag mej väldigt full av energi för allt möjligt. For först till Kimitos Tarjoustalo och sku köpa mej en bärplockare. Efter att först ha gått igenom hela den röriga butiken och konstaterat att dom säkert inte hade sådana, frågade jag i kassan och så var ju svaret såklart att de var slut. Men fick ju en rundtur i deras inte allt för ofta ändrande sortiment i alla fall. I Agrimarket blev jag sedan ägare till både en bärplockare och en bärsil. När jag kom hem kläddes gummistövlarna på och begav mej ut i skogen på bakgården för att hitta lite blåbär. Efter en stund konstaterade jag att kanske inte riktigt behärskar användningen av den där bärplockaren ännu, men visst blev det lite blått i den stora skålen. Blev lite hungrig och i typ två tuggor var skålen tom igen. Så då var det bara att börja om, men har nog inte riktigt tålamod att stå där i värmen så gjorde en barndoms favorit på den lilla skörden. Mjölk och blåbär som äts med sked. Helst ska det innehålla smultron och lite socker också. Att äta det för mej alltid till minnen i fammos och faffas kök, sittande vid köksbordet som barn mumsande på egenplockade bär med grädde eller mjölk och socker. Nu ska jag gå ut igen och njuta av solen, i morgon är ledigt, som jag väntat. Hoppas du har en fin kväll :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar