lördag 17 augusti 2013

Mjölk & socker

Trög dag i dag, i går slutade sommarjobbet för den här sommaren så nu är det 10 dagars semester före skolstarten som gäller. Sambon har i ca 2 veckor lovat att vi sku fara till Salo och köpa vitrinskåp till vardagsrummet som jag nämnde tidigare. Av alla underliga orsaker har det hela tiden flyttats framåt och i dag sku vi då fara i väg. Fast i går bestämde jag mej att inte vill ha dem heller, utan liknande från Ikea som tyvärr är lite dyrare, men man tjänar väl pengar för att spendera också. Lite perfektionist som jag är så är det ju snyggare om samtliga möbler är från samma serie. Men i morse vaknar min andra hälft tydligen med krabbis, så sen blev det inget Ikea besök ändå, mest för att jag inte orkar med att höra på gnäll. I stället åkte jag till Kimito city (vi bor lite utanför civilisationen så att säga, haha) för att handla. Som tröst över att inte blev Ikea följde från Wuorios med en gräddkanna och sockerskål med lock, från Ib Laursen (har samlat ihop en del saker därifrån redan) och en wc skylt. Vi behövde verkligen en sockerskål med lock, för har vi en utan så är den full av katthår eller så har katterna varit där och slickat. För så är det, det glamourösa livet med djur. Wc skylten med ledigt-upptaget var nog också passande, för att x antal personer har fått wc dörren i baklås. Nu måste jag lyfta på baken och laga mej färdig för kräftskiva, helan går och allt det där, skål :)!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar