lördag 11 februari 2012

Att fastna i mjukiskläder

Tjolahopp! Hoppas ni alla mår bra och fått en bra start på helgen (som tyvärr är lika fort slut som den just dök upp, vilken idiot har bestämt att helgen är bara 2 dagar?). Vill inte sprida negativitet, men vaknade i dag 5.15 och gick glad och nöjd till praktiken frivilligt på en lördag, utan lön. Nånej, trodde nån mej där? glad och nöjd var jag fan inte, hade skitsvårt att stiga upp (att tänka på att det är lördag, får träffa Jesse i dag eller att det bara var 5 dagar kvar av praktiken hjälpte inte) så resultatet blev att stiga upp 15 minuter före jag som senast måste gå hemifrån och med andan i halsen komma instörtande på avdelningen prick kl. 7. Men jag hann i tid, dessutom är det skitirriterande att alla klockor överallt är olika. Måste man börja ringa fröken ur varje gång man vill veta vad klockan är? Förövrigt har jag idag konstaterat att jag är ganska bra på att blanda antibiotika, förklara saker jag inte hade en aning om att jag visste och att jag inte ska dricka energidricka för att jag häller ut hälften över antingen golv eller bord. Så det var väl min dag hittills i korthet, nu skulle jag redan vara färdig för att gå och sova? Men faan, rubriken handlade ju inte alls om det jag babblat om hittills, haha. Jaa, jag har till min förskräckelse fastnat i mjukiskläder. Till och med Jesse har nu konstaterat att ''det är länge sen du hade jeans'' (han har väl aldrig påpekat mina kläder tidigare?). Vem orkar bryr sig då det är kallt och min familj och pojkvän älskar väl mej såväl i muschubyxor som i jeans. Men när skolan börjar ska jag börja bry mej igen, typ. I dag blir det nyktert, faan vad skönt, har varit bakis nu två söndagar i rad och man kan väl säga att det inte är min favorit hobby direkt. Nu visste ni nog det intressantaste ur mitt liv igen, haha. Ha en skön lördag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar