måndag 20 februari 2012

Pissdag

Nu tänker jag spy ut lite ilska över er, så passar det inte med negativitet så ska ni inte läsa det här inlägget. Hade ju faktsikt väntat på att skolan skulle börja igen, men tack som faan, det tar jag tillbaka. Infon i dag som var enda skoldagen den här veckan handlade om en kurs som vi nästa vecka börjar tillsammans med socionomerna och i fredag ska en skriftlig uppgift på 2000 ord (är inte sidor lättare?) om transkuturell vård vara inlämnad, men bara för att Novia är som dom är så ska dom göra allt 100 gånger mera invecklat så här kommer det; allt ska vara på engelska. Och jag suger på engelska och arbetet blir ju faan dubbelt mera om man först måste söka litteratur som dessutom allt var utlånat från bibban och vetenskapliga artiklar (vet ni vad det betyder? evidensbaserade artiklar med sjukt jobbiga kriterier osv, who the fuck cares?) och sedan översätta allt osv och jag har inte ens förstått uppgiften. Jaa men fattar heller inte varför kursen går på engelska, okej bra att öva men vi hade just engelska kursen och alla invandrare och utlänningar som ska vårdas kan ju heller inte svenska, finska eller engelska så då måste man endå använda tolk... Och ja, jag vill studera, men väntar redan till nästa pratik som börjar om 4 veckor, men före det 4 veckor grupparbeten, 1 vecka på engelska och uppgifter man inte ens förstår. Dessutom fick jag i dag en betalningspåminnelse på en räkning jag redan betalat, försöker ringa, men samtalet går till Helsingfors och inte Åbo, gaah borde inte blogga då är såhär frustrerad på världen. Och i natt ska jag jobba och mitt tidsperspektiv är helt fucked up då jobbade natt hela helgen, trodde seriöst det var kväll i dag på morgonen. Lite engelska fick jag ju in här, men kan typ bara fula ord och sjunga det kan jag, men alla svåra grejjer skiter sig, men man kan ju bara göra sitt bästa. I morgon börjar jag på uppgiften, måste börja och hoppas att morgondagen inte blir en pissdag som den här. Thank you soooo much för att jag fick ut min ilska om någon orkat läsa hit, Slipknot får stå för dagens låt för de passar crapfiilisen, haha :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar