onsdag 8 februari 2012

Inredning

Gokväll! Har kvällstur i morgon, så här sitter jag ännu och glor. Är så besviken så har inte kunnat gå och lägga mej ännu. Hade bjudit på ett stort matbord + 6 stolar på huuto.net, som sku ha varit helt perfekt till vårt vardagsrum. Eftersom jag har en så stor familj och Jesse en ganska normalstor familj så behövs det mycket rum om alla ska komma och hälsa på eller på mat. Så det här bordet sku ha varit perfekt och passat jättebra in där, dessutom till en bråkdel av nytt pris, men fick det ju såklart inte. Nåjaa det kommer säkert flera bord och huvudsaken är nu att vi först får ett litet matbord i köket. Har på senaste tiden tydligen blivit helt besatt av inredning, är fan en av de få saker som snurrar i huvudet. Men kanske det blir så när man håller på och inreder sitt hem? Huset får vi egentligen först i början av mars, men vardagsrummet och kökets textiler har jag ganska långt planerat redan, är jag dum eller? Var där på söndagen och tog massor med bilder, men tyvärr är de på Jesses kamera; ska lägga in dom i helgen om ni vill se? Kommer säkert bli en massa inrednings och hus prat här framöver, men jag tycker att ni måste ju också få vara med och se vårt projekt och så blir det ett sätt för mej att ha det sparat. Vi har nu annars gjort en kompromiss om sofforna jag nämnde tidigare, det blir inte vitt, utan ljusbrunt, om jag är skeptisk? Njaa, en aning, men det får duga. Man måste ju tänka på att vitt är svårt att hålla rent och att vi om några år kanske har en spyende baby och sedan ännu framöver en unge med smutsiga händer osv. (jo, jag säger unge, ser inget fult i det, barn sku vara mera korrekt eller?) Här kommer ännu några bilder på det jag just klickade hem från jotex, men min mans ord ''försök spara pengar'' ekar nog lite i öronen, haha. Nu ropar sängen på mej, godnatt :)

till kökssoffan; och gardiner med samma mönster

kökshanddukar


bilderna lånade från jotex.fi

1 kommentar: