onsdag 31 juli 2013

Dagens skörd

Veckans enda ledig dag har hittills spenderats med sovmorgon, bärplockning och allmänt slöande. I dag är en typisk såndärn dag då jag inte kommer i gång med riktigt något, då det är mulet väder är det nästan alltid så. Fast inte måste man väl alltid ha sådan fart på och få mycket gjort heller, på lediga dagar förtjänar man ju lite vila också. Har nu mindre än tre veckor sommarjobb kvar och sedan ca 9 dagar ledigt före skolan börjar. Då har jag hittills redan hunnit planera in en shopping resa till Stockholm med Jessica och så ska Beccas födelsedag firas med kräftskiva, förutom det så är resten av dagarna till för att göra bara sådant jag vill och känner för. Om det blir lite tyst här inom närmaste veckorna så beror det på att jag nästa vecka har bara två lediga dagar och så följande vecka inte en enda, men sen är det äntligen lite semester. Så en resa till Tallinn kanske det blir snart om jag får min kära sambo med på att ta en dag ledigt från företagandet. Det har blivit helt äckligt dyrt med att köpa allt alkohol här i Finland till sommarens fester, så därför sku det vara bra att bunkra hem lite olika alkoholdrycker för resten av sommaren och hösten/vintern. Och ja, resan till Åland var skoj och innehöll mycket skratt, alkohol, musik, fuldans, borttappande pga. dåligt lokalsinne och alkohol, mängder av skaldjur och massa annat. Stiftelsen var bra, men publiken var lite stel iaf i början, men sen mot slutet var det helt bra drag. Men tyvärr kan nog ingen ta priset av kent på en RockOff scen, för den känslan vid den första kent konserten jag sett var mycket speciell och är svår att slå. Som avslut tänkte jag visa de nya mattorna i sovrummet som är beställda från Ellos, tycker de passar bra, men som sambon också uttryckte det så blev det lite mörkare i sovrummet (vi hade tidigare nån typ av beiga mattor med blommor), fast tar ju alltid en tid att vänja sig. Nu ska jag bege mej ut i skogen och försöka hitta blåbär. Ha en bra kväll :)!

Längtar tills vi renoverar och jag slipper ha ont i ögonen av golvet, haha.



Liten metallskylt köpt från Cozy Villa

Dagens skörd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar