tisdag 7 december 2010

Dag 07

Sommar 2010
Dagens tema är min bästa vän. Det var int så lätt, jag har många väldigt bra vänner, men i min ålder tycker jag att man kanske int längre har en ''utnämnd'' bästis mer. Så som det var när man var 10 år och bytte bästis stup i kvarten. Min bästa vän är min pojkvän Jesse. Eftersom det enligt mig i ett förhållande också behövs annat än bara kärlek. Man måste också ha alla de egenskaper som goda vänner har. Man måste kunna stöda varandra, kunna lyssna, kunna tåla varann då den andra är som värst och så måste man kunna ha roligt tillsammans. En bästa vän är för mig en person som jag vet att alltid finns där för mig just då när jag behöver det. Men jag måste också finnas där för den personen i vått och torrt, att dela glädje och sorg med och att vara trogen tills döden skiljer oss åt. Eller nästan såhär i allafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar