lördag 25 december 2010

Dag 25

Juldag och julfiilisen har ännu inte riktigt kickat in, eller hoppas ju nu att den inte kommer längre. I stället får jag väl vänta på nyårsfiilisen, fast inget dåligt i det heller. Dagens tema är ''en första''. Mycket man kunde berätta om nån första gång, men det första jag tänkte på var den första skoldagen. Den har alltid för mig och säkert många andra varit en dag fylld av spänning och pirr i magen. När jag tänker efter så har jag haft så mycket som fem första dagar i olika skolor hittills i mitt liv. Efter yrkeshögskolan hoppas jag dock att det inte finns ett måste att sätta mig på skolbänken på heltid mer, men man kan aldrig vara säker vad livet ger en. Första skoldagen är alltid en upplevelse hur gammal man än blir tror jag. För det är alltid en start på något nytt med nya utmaningar. För nog kände man sig så stor den dagen man som 6-7 åring trippade iväg till skolan och inte riktigt visste vad som väntade där. Den spänningen finns nog alltid kvar, fast det kanske en dag är ens egna barn man vinkar av och funderar hur dom ska klara sig. Men den dagen, den sorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar