onsdag 8 december 2010

This is the life

Dag 8 och temat är ett ögonblick. Vad? tänkte jag då jag såg rubriken, ett ögonblick kan vara kort, något man minns resten av livet, ett sista men också första, det kan vara så otroligt många olika saker. Det andra jag tänkte på var ett lyckligt ögonblick, ett ögonblick som man aldrig kommer att glömma. Som första gången man lärde sig att cykla eller sin första kyss. Ett av mitt livs lyckligaste ögonblick var den 4.6.2010 då jag blev närvårdare. Det ögonblicket då jag äntligen fick läsa närvårdarlöftet och sätta på mig min mössa. Det var ett stort ögonblick och det kommer jag att minnas för resten av livet. För då kändes som att efter allt hårt arbete, läsande, jobbande och skrivande i tre år så fick jag min belöning. Fast det kändes också tomt på samma gång, det här var nu slutet av min tid i yrkkis. Men nu hoppas ju jag att om ca 4 år så får man sitta där ock vänta på att sätta på sig en mössa igen. Denna gång med rött band och röd tofs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar