onsdag 29 december 2010

Dag 29

Näst sista luckan och dagens tema är ''mina ambitioner''. Enligt synonymordboken betyder ambition bl.a. mål, framåtanda, inriktning och strävan. Jag är en mycket envis person som vet vad jag vill med livet. Men jag kan också vara flexibel och inse att jag inte alltid har rätt. Det är viktigt att ha mål i livet för att komma vidare. Ett av mina viktigaste mål är att skaffa mig en bra utbildning och att få ett jobb som jag trivs med. Det är viktigt för mig att fokusera på framtiden och att utveckla mig själv. Vi lever ju bara en gång så varför ska man då hålla sig tillbaka? Därför är en av mina ambitioner också att ha roligt och att njuta av livet. På mitt kylskåp finns citatet ''Den som vill leva om sitt liv, har inte levat''. Så kom ihåg att ha mål, sikta mot stjärnorna och vet du vad du vill så kan du komma hur långt som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar