lördag 11 december 2010

Dag 11

Dagens tema är mina syskon och därför ska jag tillägna inlägget till syskonkärlek för att jag tycker det är viktigt. Jo visst kan det säkert också vara roligt ibland att vara ensambarn, men det vet ju int jag som har en så stor brokig familj. Brokig betyder enligt synonymordboken bl.a. färggrann, blandad och oordnad. Dessa beskriver min familj bra, eftersom den är blandad; har två helsyskon, fyra halvsyskon och två styvsyskon i varierande ålder. Nå nu har jag väl berättat nog om min familj i allmänhet. Syskonkärlek betyder för mej att man alltid stöttar varandra oberoende av situation, kan ge råd och finnas där för sina syskon, att man orkar lyssna och stötta fast man anser att den andra kanske gjort ''fel'' och att man älskar varann utan gränser. Utan min syster sku jag int va den jag e i dag, eftersom hon alltid haft ett så stort inflytande på mej. Jag kommer alltid att se upp till henne hur gammal jag än blir och om jag sku välja mellan att få ha min syster kvar eller ge bort mitt ben, då sku benet nog få fara. Det är väl syskonkärlek?

1 kommentar: