måndag 6 december 2010

Dag 5 och 6

Ursäkta men igår hann jag int skriva om dagens tema. Var jättetrött och hade en degardag så därför glömde jag lite bort mej. Den 5.12 tema var ''vad är kärlek?'' och hittade i dag ett bra citat till detta på min systers kylskåp. Kärlek skulle då jag säga är för att citera La Rochefoucauld ''Det är med den sanna kärleken som med spökena; alla talar om den, men få har sett den''. François de La Rochefoucauld var en prins som levde på 1600-talet i Frankrike. Men jag tycker att hans citat beskriver kärleken ganska bra fast citatet gjordes för typ 400 år sedan.
Dagen tema i dag är Min dag. I dag är det finlands 93:dje självständighetsdag och för att jag är en så stolt finlandssvensk så ska jag då i dag fira detta med pompa och ståt. Nej helt ärligt så ska jag vara på min systerdotters 1-års kalas och det är nog så mycket roligare det. Och grattis till Dyddan som i dag blir 19 jordsnurr :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar