torsdag 9 december 2010

Day 9

Ekenäs, höst 2008
Den här dagens tema är min tro. Jaha vad ska man berätta om det mån tro? Jag tror på att gud finns överallt, men att han skulle vara en gammal gubbe med långt skägg som sitter på ett moln dagarna i ända är inte så sannolikt. Jag är konfirmerad och äger tre biblar, men nej jag är inte så värst kristen för det. Jag går till kyrkan om jag måste, endast vid jul gör jag det frivilligt. Men tro behöver ju inte nödvändigtvis alltid kopplas ihop med religion. Skulle nog säga att mest av allt så tror jag på mig själv. Och att tro, hopp och kärlek behövs för att komma någonstans i livet. Eller så kan man ju också tro att gräset är grönare på andra sidan fast man vet att det inte är så.

1 kommentar:

  1. Haha du låter som Katie Eriksson i alldra högsta grad diane :D

    SvaraRadera