torsdag 20 oktober 2011

Beslutsångest

God morgon! Var ju till tandläkaren för ca 2 veckor sen och i dag måste jag dit igen. Har aldrig tidigare lidit av  tandläkarskräck, men nu är jag faktiskt skitnervös och rädd, då det gjorde så ont förra gången. För med min tur så gick ju det de lagade förra gången sönder så därför måste säkert samma sak göras om igen. Äsch värre saker har väl hänt, ska försöka att inte börja gråta. Hittade ingen resväska i går, eller nog hittade jag många, men sen blev jag för snål. Konstigt så jag aldrig varit den som hållit i pengarna, med mottot att ''man lever bara en gång''. Har bestämt mig för att försöka att inte shoppa något till mig själv på resten av det här året (förutom en resväska). Och nu har jag verkligen börjat märka hur mycket pengar jag gjort av med innan; på saker jag inte egentligen behöver. Man hinner ju liksom inte gå med alla nya kläder, väskor och skor plus allt det man hade innan, så får bara dåligt samvete av att de ligger där i garderoben. Har sålt ganska mycket på huuto.net av det jag tycker att jag använder för sällan och fått en nice slant för det. Men tillbaks till resväskan, jag ska köpa en för att jag inte orkar kånka på den där förbannat tunga bagen till bussen osv. längre. Är alltid skitsur innan jag är vid busstationen (tar ca 20 minuter att gå men ändå) för att väskan väger, klänger och ont i nacken får man. Därför tänkte jag lösa problemet med att köpa en egen resväska man kan dra (har alltid lånat förut då jag varit på resa). Det är ju onödigt att krångla till saker man kan göra så mycket lättare. Beslutsångesten och snålheten tog dock över, då jag inte kunde bestämma färg, storlek eller hur många hjul, vilken är mest praktisk, guud vad invecklat. Men gör ett nytt försök i dag, då den också ska premiäranvändas inför bussresan till Kimito. Har du kommit enda hit vill jag ännu bjuda på dagens låt och en bild av gårdagens middag; räksallad med ost, två absoluta favoriter i ett, mums :)



1 kommentar:

  1. oj gud så god din räksallad sir ut..:) va lagar du i den.? Måst fråga..:D

    SvaraRadera