måndag 31 oktober 2011

Inlägg 200

God morgon! Det här blir mitt 200:de inlägg, mycket man kan blogga om på typ ett år; både nödvändigt och onödigt, stort och smått. Förövrigt tycker jag just nu att bloggen känns ganska torr och tråkig, men min vardag är ju det jag berättar om så den är väl inte så spännande after all, haha. Kom just hem från 1 timmes morgonpromenad, kunde inte annat då solen sken i ansiktet och det ryckte i benen, så glömde snabbt hur trött jag var och tog på mig vinterjackan och gick ut. Och nu känns det som ett jättebra beslut, bättre start på dagen kan man väl inte få? Fast det känns nog att det blir november i morgon; snart har alla löv fallit och det blir bara kallare hela tiden. Har iaf just tryckt i mig min frukost och i dag väntar träning, läsning och en sväng till Fpa för att reda ut lite saker. Känner mig så dum just nu; märkte på helgen att jag det här året har tjänat för mycket pengar för de månader jag ska få studiestöd, så måste frivilligt avstå från decembers studiestöd + att jag troligen måste betala tillbaka en månad till, inte kul. Och att gå till Kela här i Åbo är direkt inget man gör så gärna; har ofta fått vänta ca en timme i kö och sedan inte ens fått betjäning på svenska. Jo, jag är medveten om att vi bor i ett tvåspråkigt land och finskan är direkt inget problem för mig. Men känns svårt att förklara saker som man bara vet på svenska, men övning ger färdighet. Bjuder ännu på några bilder från helgen, morgonens länk och dagens låt. Ha en bra dag :)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar