onsdag 5 oktober 2011

Glass

Vilken konstig dag det här blev. Hade roligt åt min bedövade mun i ca 4 timmar före bedövningen släppte och tandvärken kom tillbaka. Men det hjälper ju inte att jag plågar er med hur förjävligt det är. Här ska jag väl erkänna att jag hatar att ha ont, vara sjuk och lida; så knaprar mer än gärna i mig värktabletter när tillfälle ges. Alltid också då jag är sjuk tycker jag så jävla synd om mig själv (patetiskt jag vet) och vill helst att nån ska ta hand om mej 24/7 och säga att allt blir bra (därför var det bättre att bo hemma och inte ensam,haha). Det blir det ju tillslut, men det är väl mitt sätt att reagera. Så nu för att bli på lite bättre humör unnade jag mig en av mina älskade vänner, glass. Jag skulle kunna äta glass varje dag och det sku aldrig bli tråkigt. Det finns ju så många smaker och former att välja mellan. Och för att förklara min kärlek ytterligare till min vän glassen så lånar jag ett citat av en i min familj ''Man är aldrig för mätt för att äta glass''. I morgon tänkte jag besöka IKEA en sväng och då slinker det säkert ner en pehmis, för deras är bara så bäst.

Annars har dagen bestått av kirurgi hemtent , läkemedelsräkning och vårdtestamente. Fattar mig inte på hemtenter, det blir alltid så råddigt då jag skriver. Jag har svårt att ta ut det viktigaste och är rädd att glömma något. Dessutom kommer jag troligen inte att jobba i operationssal, men man kan aldrig vara säker. Eftersom jag som bekant är en klumpig person och nästan allt måste vara sterilt, man får inte röra där, här eller där osv skulle jag nog vara rena mardrömmen som t.ex. instrumentskötare dvs. den som assisterar kirurgen (förstår ni alls vad jag pratar om?) . I dag fick jag också konstaterat att powernaps inte är för mig, somnade i soffan i ca 20 minuter. När jag vaknade igen visste jag inte vilken dag det var och var allmänt mosad i hjärnan, bra där. Råddigt och superlångt inlägg, men har du orkat läsa ända hit så får du ha en så bra kväll :)

1 kommentar:

  1. ojj.. ha ni börja läsa sånt redan i skolan om att jobba i en operationssal.? Häftigt e såå avundsjuuk..:D

    SvaraRadera