torsdag 6 oktober 2011

Telefonförsäljare

Jag gjorde misstaget att börja morgonen med att svara i telefon då en försäljare ringde. Jag måste säga helt ärligt att jag hatar hur de inte förstår, vilken del av Nej är så svår att ta in? Gjorde misstaget att beställa en finsk modetidning ELLE för ca ett år sen då man fick tre nummer superbilligt. Och sen dess har de i perioder ringt och erbjudit än det ena än det andra om jag börjar prenumerera igen. Jag har som säkert alla andra blivit uppfostrad till att vara artig och hör tyvärr inte till personerna som bara kan slänga luren i örat på någon (om jag inte är riktigt arg). Så hur mycket jag än förklarar att jag studerar, har därför inte tid att läsa, inte råd och att det känns onödigt så mal hon på där i andra änden om nån fin Ivana Helsinki väska jag kan få. Men okej jag skiter i hur stor väskan är och vad den är värd, jag vill inte ha tidningen eller väskan. Men det går ju inte fram, de försöker ju bara sköta sitt jobb med att vara jobbiga och påträngande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar