torsdag 20 september 2012

Att göra ett försök

God morgon! Ska försöka mej på att få ihop ett någolunda vettigt inlägg. Har börjat på säkert 10 stycken idéer till inlägg den senaste veckan, men får inte ihop det när jag väl sätter mej här framför skärmen. Kanske har lite skrivkramp nu när ni är relativt många som tittar in hit. Det som hänt i veckan är att på måndagen så flyttade jag in till lägenheten på Flarnvägen (lite roligt är det väl?), så nu är jag då officiellt Åbo-bo igen. Sen har resten av dagarna gått i skolans tecken. Men igår fick vi äntligen den där förbenade analysen inlämnad så nu är ett stressmoment ur vägen. Vill inte ens tänka på vad som händer om den måste kompletteras, fast nu ska jag inte vara pessimist. I dag har vi endast en föreläsning så det är ju alltid skönt och sovmorgon tackar man aldrig nej till. Fast har andra skoluppgifter som väntar på hög så ska jag i dag ta lite ledigt. Dagens planer består då av lite skola, shopping och ett besök till IKEA (Jess! är alltid lika glad då jag får fara dit) Sen så ska Jessica sova här i natt, kul med lite sällskap. För visst har det känts lite ensamt nu när man är van med en pojkvän och två katters sällskap. Saknar nog kattorna mera än jag saknar min man..Nej, men skämtåsido! Och nu till veckans höjdpunkt, i morgon blir det kryssning till.....Sverige. De om följt med längre vet ju vid det här laget att jag har lite förkärlek för att åka till Estland i tid och otid så ska bli roligt med ett annat resmål. Fast man sitter fast på båten hela tiden och lördagen säkert kommer stavas mega krapula så ska det bli kul. Och har inte varit på kryssning till Sverige sen jag var typ 12 år. Jag reser ju såklart inte ensam, med kommer min partner in (small)crime Dyddan och så Jassu och Hanna. Men nu måste jag börja laga mej klar för skolan, här får ni ännu lite bilder. Ha en bra dag :)

Ljusen från HM Home. Hade fått fel färg, det gråa sku vara brunt. Men tyckte det var fint ändå så tänker inte byta.

Från Sinooperi Homestore; ingen aning vad jag ska ha i den, men tyckte den var fin bara.

Köpte den här då jag fick veta att jag fick lägenheten.

Breakfast in bed

Ni ska få bättre bilder då alla möbler är på plats, just nu är här lite kaos ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar