måndag 3 september 2012

H&M Home

Beställde just hem lite små grejer från H&M Home till den nya lägenheten. Jag har ännu inte ens bestämt vilka stora möbler jag ska ta med, endast soffan. Lägenheten är bara 20 m² stor så tänkte att jag bra kan sova på bäddsoffa, istället för att ha både soffa och säng som skulle ta massor med plats. Min förra lägenhet var ju lite större så där rymdes alla möbler riktigt bra. Sen har jag också tagit ett annat beslut som jag tänkt på en tid. I min förra lägenhet så fungerade inte tv-antenn uttaget ordentligt trots många försök. Därför hade jag nog en tv, men den användes bara för att se på film nån enstaka gång. Så nu har jag bestämt att jag klarar mej utan tv helt, vi har ju tv här i Kimito som jag kan se på helgerna och så finns det ju på nettin. Tycker att HM Home har jättefina saker till ett helt överkomligt pris. Har över sommaren faktiskt blivit en riktig snåljåp. Ni som följt min blogg längre vet att jag tyckt att pengar ska spenderas och helst genast. Men nu har jag insett att pengar kan också sparas lite mer som en säkerhet, man vet aldrig när det kan behövas nån hundralapp. Så den här sommaren har jag lyckats spara nästan halva lönen och för att gälla mej själv är det jäkligt bra. Så long gone är impulsshoppingens dagar (får man hoppas i alla fall). Alla sakerna jag köpte kostade inte mer än 4,95€ styck så det kan man kalla ett riktigt kap.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar