onsdag 5 september 2012

Musjägare

Hej! Hoppas er vecka har börjat bra. I går var då första skoldagen efter sommarlovet och det gick riktigt bra. Kändes lite konstigt att börja igen efter nästan 3 månader sommarlov. Motivationen för det nya läsåret kunde väl kanske vara lite högre, men blev ganska positivt överraskad av de kurserna vi har. Barn och unga verkar riktigt intressant, men fick lite panik då läraren började tala om att ''inte är det så lätt att veta hur man ska hantera en nyfödd baby, som t.ex. att bada den''. Har ju många småsyskon och annars barn i min omgivning, men har nog aldrig varit med om att sköta riktigt små småbarn. Saken är den att vi i November skall ha praktik i barnsjukvård, dvs. mest på olika barnavdelningar. Har egentligen ingen ordentlig praktikplats till dess ännu, endast skolhälsovård och större barn är jag väl bättre på att hantera. I dag fick vi mittiallt i går pga. lärarens sjukdom självstudiedag och skall då själva läsa igenom materialet vi skulle haft som föreläsning. Man klagar ju inte, men kan ju inte direkt säga att jag är ledig. Kommer troligen de här kommande månaderna att drunkna i skolarbete i form av portfolio, flera vetenskapliga rapporter och sökande av böcker och artiklar. För att jag inte är så bra på att planera och göra saker i tid så skall jag nu försöka förbättra mej på den fronten. Att ha en bra grund och planering av arbetena och uppgifterna så är ju halva jobbet typ gjort redan. Så är kanske dags att sätta igång med annat än att hänga här på bloggen? Och nu tillsisit till rubriken. Jag tror att katterna nu vid sina 5 månader inte längre är så där små som jag vill inbilla mej. Då i alla fall den yngre jagar ödlor och möss mest hela dagarna och skall hämta in och gömma under sängen. Inte alltid så trevligt det där med (extra) husdjur?

Två av mina män

Gårdagens outfit; Jeans & tröja H&M, scarf Zara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar