tisdag 4 september 2012

Den där första dagen

Räknade här att jag har i mitt 21-åriga liv hittills börjat i fem nya skolor. Två olika lågstadier, högstadiet, yrkesskolan och där jag studerar nu, yrkeshögskolan. Ändå är den där första dagen alltid lika pirrig med fjärilar i magen. Fast jag då nu har haft samma klass i två år så känns det lite nervöst att igen återse alla efter sommarlovet. Jag vet inte vad det är, men den där skolstarten är alltid fylld med spänning och förväntningar inför ett nytt läsår. Fundera, fylla kalender, kolla tider, klassrum, kurser, mail, närvaroanmäla, söka elektronisk nyckel etc etc. För att inte glömma anteckningsmaterial, fylla penalen med pennor, packa väskan, välja kläder osv. Kan ni fatta, att om 1,5 år är jag färdig sjukskötare? Då jag själv inte kan förstå vart hela två år hittills har flugit i väg. Fast bra ska det bli, bara det blir färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar