tisdag 25 september 2012

Att hitta början

Det där med att hitta början på saker kan ibland vara väldigt svårt. Som nu när jag sitter och skriver blogginlägg i stället för att söka vårdvetenskapliga artiklar till en rapport. Vet inte vad som hänt, men just nu är verkligen motivationen för skolan på noll. Nästan varje dag dyker den där tanken upp att ''jag skulle kunna jobba just nu och tjäna pengar, istället för att sitta här på skolbänken''. Har väl bara en dålig period just nu och arbetsbördan är för stor, så får ingen början på någonting eller så gör jag allt bara ytligt. Hur mycket rapporter och smågruppsarbeten, repetition och läsande av nytt ska man egentligen hinna med på en gång? Jag vill bara få flowet tillbaka då man inte behöver fundera för mycket för att orden ska dyka ner på pappret, då man är motiverad för att gå till skolan och verkligen känner att nu lär jag mej det jag vill. Hoppas dom där känslorna man ska ha som studerande snart tänker komma tillbaka, för annars blir det här nog inte till mycket. Bara halvfärdigt och ytligt, och sånt gillar väl ingen.

1 kommentar:

  1. Efter regn kommer solsken :) Hösten är alltid en jobbig period men så fort det börjar närma sig vinter blir allt bättre :) Och tänk när du e klar med detta så behöver du aldrig mera studera om du inte vill :) puss o kram på dig

    SvaraRadera