torsdag 6 september 2012

Stort ?

Dagens lektioner i skolan gjorde nog en om möjligt ännu mera förvirrad. Vi ska som jag tidigare nämt göra ganska mycket skriftliga rapporter nu på hösten och efter julen börja på slutarbetet som ska lämnas in i maj. Och herregud, det är ju snart. Alla vet ju hur snabt tiden går ibland, vips så har det gått en vecka eller två liksom. Saken är den att jag hela tiden får känslan av att jag kan mycket mindre än vad jag borde. Då jag emellanåt inte har någon aning om vad det är som läraren frågar efter där framme? Och att försöka gräva fram saker man lärt sig för typ 1-2 år sedan är ju bara omöjligt. För det klarar väl inget minne riktigt av sådär i ett huj. Det man inte är speciellt intresserad av stannar ju inte heller i långtidsminnet, som t.ex. forskningsmetodik med kvalitativ och kvantitativ undersökning, låter det mysigt tycker ni? Kanske har på gång nån yrkeskris just nu då jag inte riktigt vet om jag verkligen vill bli sjukskötare/hälsovårdare. Eller egentligen om jag är redo, för det börjar verkligen bli seriöst nu. Skulle också mycket hellre vara där som Ina just nu och chilla lite, fast hon verkar ha det bra så det är jag glad för. Nåjaa tur i alla fall att den här katten som ligger och spinner i min famn inte bryr sig ett dugg om jag är så smart som jag borde. Bara jag jobbar och har råd att betala deras mat så är dom nöjda, och så ge lite kärlek, förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar