måndag 22 juli 2013

Dvala

Vet inte vad som hänt, men har sovit jättedåligt efter mina tre nattskift och har ännu ett kvar, håhå. Brukar oftast sova helt bra, men att sova bara 5-6 h är allt för lite för mej. Tror det kanske beror på att det är ljusare nu och att vi var ekonomiska och inte köpte en ny rullgardin till sovrummet. I stället flyttade vi en gammal från vardagsrummet dit och den är lite för kort så där kommer ljus in bredvid. Sambon stör det inte alls, men jag måste ha mörkt då jag ska sova. Kanske borde investera i en sovmask, sen är ''bitch faktorn'' komplett, haha. Så nu är det nog full zombi känsla som gäller. Nåja, vill ju egentligen inte gnälla om jobbet då jag själv valt att jobba så här många turer i ett sträck, fast har verkligen varit svårt att släpa sig till jobbet, men i morgonbitti blir det äntligen ledigt, så sen ska jag hålla mej tyst. Dagens förvåning då jag vaknade var att hade en himla träningvärk i benen och förstod inte alls värför då jag i går var endast på 45 minuter promenad. Sen kom jag i håg att sprang intervaller. Har alltid gillat att jogga och springa, men på senare åren har det blivit mest promenader. Ibland drabbas jag dock av längtan att spring så då brukar promenaderna kombineras med lite intervaller. Här på vägen nära hemma brukar jag springa mellan elstolparna, (springa mellan två, gå mellan två osv.) avståndet är ju inte så långt, men tillräckligt för att få upp pulsen. Nu blir det lite konditionsträning och senare före jobbet ut och gå med Jessica, så skön känsla att kommit igång med att röra på mej igen! Ha en bra kväll :)!

Dagens middag: Caesar sallad, ganska nyttigt men matigt på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar