lördag 20 juli 2013

Lördagskväll

Har just skickat i väg sambon på grillfest och likt en tonårsmamma predikat om att han ska betee sig ordentligt, inte dricka för mycket och ta sig hem säkert. I vetskapen att jag själv nu kunde vara med (om inte hade bytt jobbturer) och ha roligt, fast bitter är jag inte direkt. Man ska vara glad att man har ett jobb att gå till, men ibland vill jag bara be den där allt för snälla lilla arbetsnarkomanen inom mej att hålla käft. Men en dag som denna då jag äntligen i morse kom i säng efter 24 vakna timmar, 35 minuter rask promenad och mathandling i butiken sover ju jag såklart för lite och har ännu tre nattskift kvar, men hoppas på bättre sömn i morgon. En dag som känns lite piss ska man göra saker man tycker om. Som att äta lördagsgodis till middag, duscha aningen för länge, spraya lite för mycket Chanel omking sig, måla tånaglarna med skrikig turkos, kramas med katterna, äta chips och läsa i nyaste numret av Hus & Hem. Är det inte det bästa för själen, så säg? Och såklart att veta att det nog kommer nya fester att gå på :)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar