lördag 20 juli 2013

Från ett hem till ett annat

Kom på då jag höll på att flytta ut att jag aldrig visade mera bilder från lägenheten i Åbo som jag bodde i sedan september förra året. Sku ju ha in en soffa i den som inte rymdes ens genom dörren så blev sen inget vidare inredas där. Sov på en madrass på golvet och hade bara de nödvändigaste sakerna där. Eftersom jag sedan på våren skrev examensarbetet tillsammans med Jessica och därmed kunde tillbringa mesta av min tid hemma i huset i Kimito så blev lägenheten och stå ganska tom. Därför fick den heller inte den där hemma känslan som min föregående lägenhet på Fredsgatan där jag bodde mina två första studieår. Fast visst trivdes jag bra, området är lugnt och att bo i Nummisbacken var nästan som att inte vara i stan alls, närmare känslan att vara i Kimito. Nu lämnade jag lägenheten från 1.7 och är härmed Kimitoöbo igen. Har redan hunnit besöka Åbo två ggr sedan dess och visst finns en liten saknad av att bo i stan, då allt finns centralt, nära och tillgängligt. Men nog trivs jag här på landet också, trots allt är ju Åbo inte så långt borta. Fast nog rann det ändå några tårar då jag stängde dörren sista gången, men nu är det sambolivet i egnahemshus som ska levas i stället för ensamt lägenhetsliv. Så här kommer bilderna från lägenheten på Flarnvägen :)!

Ingången i mitten






Lite rolig planlösning, dusch i köket och egen wc fanns utanför dörren i trappan.

Bodde på övervåningen så hade takfönster

Utflyttningsfest med Dyddan :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar