söndag 14 juli 2013

Söndag 14.7

Så har ännu en vecka nått sitt slut. Känns som att sommaren tyvärr går hastigare än fort och snart så knackar hösten på dörren igen. Ska inte vara negativ, men ibland känns det bara som att man inte riktigt hänger med tiden. I dag står det kvällstur på arbetsschemat och tyvärr har kvällsturerna blivit lite av mina fiender. Gillar dem inte alls längre, harmar att nästan hela dagen far till jobb och så kommer jag sent hem och får inte sömn för är så uppe i varv sen ännu. Men måste ändå stiga upp tidigt för att börja jobbet 7 nästa dag. Ibland önskar jag att arbetsvägen sku vara kortare, har 35 km ena vägen och tar ca 30 minuter. Fast då brukar jag tänka att många andra kör mycket längre till jobb, men de där några minuterna extra sömn på morgonen sku  nog ändå vara guldvärda om man hade kortare väg. I dag då solen skiner så känns det ju ännu lite mera trist att stänga in sig på en avdelning och tyvärr har många av mina lediga dagar hittills inte bjudit på så vackert väder. Men man får vara nöjd ändå, som den här onsdagen var jag ledig och regnet bara öste ner. Försökte fundera vad jag kunde göra, men kände att behövde lite mera aktivitet än att bara greja hemma. Så åkte i väg till Ikea, fick plötsligt en sådan längtan att få gå där. Så hade tyvärr också många andra tänkt, herregud där var människor. Men fick det jag sku och också en hel del till, dock allt behövligt eller nästan nödvändigt. Ska i morgon försöka få i hop ett inlägg om inköpen. Veckan som kommer bjuder också på endast en ledig dag, tisdagen, hoppas på sol då. Sen ska jag dra ett monsterpass av arbetsdagar, kvällstur, morgontur och fyra natturer allt i ett, men sen blir det minisemester på hela fyra dagar ledigt och då blir det resan till Åland bl.a. Nu måste jag börja aktivera mej med annat, måste dammsuga, hänga tvätt och fara på promenad före jag ska bege mej i väg till Fammo och Faffas samt hälsa på min kära bror och se om han har några mattor vi kan få. Bra att inte alltid behövs köpas allt nytt. Önskar dej en solig söndag :)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar