fredag 19 juli 2013

Något nytt

Har nu väldigt länge sökt efter nya mattor till sovrummet. Av min bror fick jag två fina trasmattor, men de var mindre modell och den ena har redan fått hitta sin plats i tamburen. Hade här i veckan fått ett erbjudande från Ellos, 30 % rabatt på den dyraste varan. Brukar oftast inte använda rabatter, men i dag tänkte jag att ska kolla vad dom har för mattor. Så hittade jag två som var fina och enligt utvärdering verkar vara bra. Och den större blev nästan 15 € billigare med rabatten. Hoppas nu bara att de passar bra i sovrummet. Sen fick också ett nytt dynöverdrag följa med i shoppingkorgen, det ska bytas mot det rosa i soffan i vardagsrummet. I dag är vädret minst sagt ombytligt, plötsligt ösregnar det och sen skiner solen igen. Börjar vak i dag så fyra nätter framåt ska spenderas på jobb. Harmar lite då jag bytte turer och därför kommer att missa Jonas grillfest i morgon, men sambon får fara ensam i stället. Och inte ens ett tack fick jag av henne jag bytte med, så kommer nog inte att göra det igen. Fick igen bekräftat att är man snäll så blir man utnyttjad. Vill inte verka oförskämd eller nåt, men tacka kan man väl ändå den som ställer upp i stället för att nog kunna fjäska för chefen? Jag har i allafall lärt mej att vara tacksam och artig, men så har väl inte alla det då tyvärr. Äh men inga sura miner, nu hoppas jag bara att det snabbt ska bli tisdag morgon så väntar hela fyra dagar ledigt. Ha en bra dag :)!

Bilderna från Ellos.fi

Mattan i mindre modell, den större är samma färg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar