fredag 17 maj 2013

Äntligen fredag

God morgon! Så kom den fredagen jag inte direkt har väntat på. För i dag är det tent, har läst och läst och läst lite till, känner mej ändå aningen oförberedd, men går det åt skogen så finns det ju omtenter. Har dock vaknat ca 20 ggr i natt i stress och bara drömt om olycksplatser, traumapatienter och akutvård, dessutom dog nästan alla patienterna för att jag inte kunde prioritera rätt, håhå. Att vakna redan kl. 4 utvilad var ju heller inte dagens bästa, men sov nu till 7-tiden trots allt. Skolan börjar såklart först 12, men hinner ju packa och fara på länk före det. Just nu känns lite stress (mest inför tenten, nästa vecka tar jag sen), men för varje sak som blir gjord blir listan på ogjort kortare och så kommer sommarlovet och de hela 9 dagarna ledigt före sommarjobbet närmare. Brukar alltid börja jobba så snabbt som möjligt efter att skolan slutar, men efter ett tungt skolår så behövs lite ledigt. Ska i augusti också vara ledig över en vecka före skolan börjar, för har förstått att det är mer än klokt att samla krafter inför slutspurten. Efter tenten som förövrigt är dagens enda skolrelaterade aktivitet tänker jag ta helt ledig fredag och bara ta det lugnt. Finns såklart sådant skolarbete jag borde göra, men det hinns nog med senare också. Hittade den här roliga bilden på google (katthumor är bland det roligaste som finns, haha), så med det önskar jag er en bra fredag :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar