måndag 20 maj 2013

Kamera

Började veckan med en trött måndag och tänkte att dagen troligen kommer gå ganska långsamt. Hade jättesvårt att somna i går, då var säkert 25 grader i lägenheten, men lyckades tillsist få någon timme sömn. Hade i dag skola från kl. 8.30-12 med seminarie av vårdbranschens framtid, vilket gick bra och lärarna verkade nöjda. Pirr i magen hade man dock hela tiden eftersom vi i dag sku få veta om examensarbetet är godkänt för fredagens presentation. Och så hade mailet kommit och där står Godkänt, thank God! Ännu är det ju inte allt över, men en väntan i alla fall slut. Skrek av glädje där i bilen i Skanssis parkeringshall då Jessica skickade meddelandet att det är igenom, så kanske någon undrade att vad är det där för en, men dom fick väl undra då, är man överlycklig så är man! Gjorde förövrigt ett kap i dag, i Citymarket hade dom kameror till specialpris, så nu köpte jag äntligen en ny kamera. Canon har jag nu varit trogen de två senaste kamerorna så också den här och blev ca 50 € billigare tack vare erbjudandet. Kan ju se det som min belöning för allt slit i skolan hela våren. Så nu äntligen ska jag få hit lite bilder igen, har bara provat kameran lite ännu, men så här långt är jag jättenöjd. Resten av veckan består av självstudier i morgon då en opponentberättelse borde knåpas ihop, onsdag och torsdag planering av slutpresentationen och fredag slutpresentation av examensarbetet, i helgen blir det nattjobb och på söndag 1-års kalas för systers yngre dotter. Så visst är det lite att göra, men helt okej vecka ändå. Men nu ska jag ta itu med att fortsätta läsa examensarbetet vi med Jessica opponerar. Miia som skrivit den delen är förövrigt en av mina klasskaverin och hon har en blogg som alltid får mej glad, så gå och kolla in den HÄR, vetja!




2 kommentarer:

  1. Haha, vad härligt Diane! :D Blev jätteglad nu över att mina små vardagsfunderingar förgyller någons dag litegrann åtminstone! :) Din blogg är också en av dom som jag följer med dagligen, så tummen upp till dej med! :)

    SvaraRadera