torsdag 16 maj 2013

Sommarjobbet

Fick just sommarens första arbetsturer på mail och nu kändes det genast att sommaren faktiskt snart är här. På jobbet är den här sommaren en sak annorlunda, jag får tack vare tillräckligt med studiepoäng jobba som sjukskötare. Har mycket blandade känslor inför det här och har funderat mycket på hur jag ska klara mej. Det är ändå så mycket mera eget ansvar än jag haft som närvårdarvikarie, fast arbetsplatsen är bekant. Men klart att det är ett naturligt steg framåt, efter ca ett år tar jag ju också hoppeligen min hälsovårdarexamen och då återstår det ju att se var man hamnar sen. Min tid som studerande tar då slut, i alla fall för några år och arbetslivet ska inledas på allvar, studielånet betalas tillbaka etc. I dagens läge har jag ännu inte klart vad jag egentligen vill jobba med, men möjligheterna är många. Är en ganska inrutad vanemänniska, men gillar ju också utmaningar i viss mån. Hittills är de arbetsplatser jag gillat bäst kirurgi och skolhälsovård, två helt olika världar. I skolan sku jag nog få höra om jag väljer att jobba inom kirurgin, för vissa lärare är nog av den åsikten att hälsovårdarna arbetar endast med hälsovårdarjobb och sjukskötarna med sjukskötarjobb. Men det tycker jag är onödigt, hittar jag ett mera sjukskötarinriktat jobb jag verkligen vill ha, såklart jag söker det då, för examen berättigar ju till det. Roligt och spännande att tänka på framtiden, men samtidigt lite skrämmande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar